Podkłady kolejowe

Mówiąc podkłady kolejowe, mamy na myśli poprzeczne do biegu torów belki, które dzięki specjalnym mocowaniom są przytwierdzane do szyn. Od kiedy pojawiły się pierwsze pociągi, pokłady kolejowe były wykonywane z drewna. Niewątpliwą zaletą tego typu rozwiązań stanowił brak przewodnictwa prądu i doskonałe tłumienie drgań. W związku z tym drewnianych podkładów kolejowych zaczęto używać między innymi na obiektach inżynierskich (jak mosty, wiadukty), na łukach (o promieniu poniżej 250 metrów) i pochyleniach. Nowoczesna technologia zaczęła wprowadzać coraz nowsze rozwiązania w kolei i w wielu przypadkach podkłady kolejowe znalazły nowe zastosowanie w ogrodzie. Niezwykle efektownie prezentują się na tarasach, dodając nieco tajemniczości i oryginalnego wyglądu. Podkład kolejowy w ogrodzie to nietuzinkowy sposób na zastąpienie tradycyjnej deski tarasowej. Powierzchnie wyłożone podkładami kolejowymi w ogrodzie doskonale się prezentują i wykazują wyjątkową wytrzymałość. Mogą pokrywać nie tylko tarasy, ale też ścieżki ogrodowe czy altanki.

Produkujemy pokłady kolejowe dębowe oraz bukowe typu IIB o przekroju 150 x 240mm i długości 2600mm, podrozjazdnice oraz mostownice, które w dalszym ciągu ze względu na swoją wytrzymałość są powszechnie stosowane na wielu kluczowych odcinkach tras kolejowych. Wykonujemy również kantówkę na wymiar z drewna twardego i sosny, bruk dębowy oraz pale korowane.